DSB.

orange – sommerkampagne

DSB

Danske statsbaner (DSB) blev grundlagt i 1885 og bragte de danske kongers vigtige eksisterende ruter op.  Hvert år er der millioner af kunder med togene rundt om i landet.

I sommeren 2020 lancerede DSB en omfattende staycation “Orange” -kampagne efter Covid-19. Hvordan hjalp vi med at kommunikere budskabet om at udforske Danmark og genforene med venner og familie i lyset af karantænen?

hvad vi gjorde

DSB lancerede Orange-kampagnen med deres ledende bureau Togbureauet og ledte efter et smidigt og specialiseret bureau til at skabe indhold, der kunne understøtte den overordnede kampagnestrategi. Desuden skulle indholdet målrette mod et yngre publikum med en følelsesladet besked. Vi identificerede to vigtige indsigter fra lockdown.

“Genforening med venner, familie, Danmark”

Hvordan holder vi kontakten med vores venner og familie under karantæne? Uanset om du bruger Facetime, Skype, Teams, Google Hangout eller noget andet, nåede videochat et helt nyt niveau i 2020. Vi lavede et koncept ud fra denne indsigt.

“savner du festivalerne lige så meget som vi gør?”

Da dette års sommer kom, indså vi alle langsomt, hvad vi skulle gå glip af. For DSBs unge målgruppe er musikfestivaler nogle af årets største begivenheder, men ikke i 2020.

Vi designede et content kit og distribuerede det i den tid, Roskilde Festival skulle afholdes.

se mere arbejde.